Főoldal» Cikkek» Ötlettár az élethez» Ötlettár

5 tanács a válságokon való túljutáshoz
Minden kapcsolatnak megvannak a maga nehézségei, a magasságok mellett a mélypontok is. Ha éppen egy ilyen mélyponton mész keresztül, akkor jó ha tudod, hogy ez nem tart örökké. Ez persze nem jelenti azt, hogy nem kell semmit tenned azért, hogy túljuss a mélyponton. Segítségként itt következik 5 olyan tanács, ami a segítségedre lehet a mélypontról való kimozdulásban:
 
1. Figyelj a jelekre

A mélypont jelei: valamiért állandóan mérges, türelmetlen vagy épp ellenkezőleg: túlságosan is passzív és visszahúzódó vagy a partnered irányában. Ezek a "tünetek" gyakran egy következő lépéshez, egy félig-meddig öntudatlan kompenzációhoz vezetnek: pl. túlzott vásárlás, szerencsejáték, flörtölés, ivás, bulizás, munkamánia.
Ez az "én majd törődök magammal, te is törődj a magad dolgával" -típusú viselkedés viszont azt jelenti, hogy elfelejtetted, hogy egy kapcsolatban két ember van, nem csak te, egyedül.
Jobb, ha inkább véget vetsz az ilyen viselkedésnek és változtatsz a gondolkodásmódodon ezzel kapcsolatban. Tudatosan érdemes arra törekedni, hogy kettőtök dolgairól többet beszélj, mint csupán magadról. Hiszen egy csónakban eveztek. 2. Kapcsolódj, fogadd el, és szeress

Alapvetően elfogadásra, valakihez való tartozásra és szeretetre vágyunk egy párkapcsolatban. Ha mélyponton van valamelyikőtök, akkor benne kételyek merülhetnek fel, és ez romboló hatással lehet a kapcsolatra nézve. Az egyik fél "visszavonulása" a másikat is visszavonulásra késztetheti, ez pedig hosszú távon egy ördögi kör kialakulásához vezethet.
Ebből úgy lehet "kimászni", hogy tudatosan keresed a kapcsolatot a partnereddel úgy, hogy megbízható, őszinte, és kedves vagy vele, és a rendelkezésére állsz, amikor éppen szüksége van rád.
Egy példa a kedvességre: maszírozd meg a párodat, amikor kimerült. 3. Rendszeres "karbantartás"

Sokszor több időt és energiát fordítunk az autónk vagy a lakásunk karbantartására, mint a párkapcsolatunkéra, pedig éppen fordítva kellene lennie.
Rendszeres időközönként rá kell kérdeznünk, hogy a partnerünk hogy érzi magát, milyen lelkiállapotban van. Ha éppen nem valami rózsás hangulatban van, akkor csinálj valami olyat, ami által majd jobban érezheti magát a bőrében. Lepd meg valamivel, például egy gyertyafényes vacsorával, vagy csináld meg a házimunkát, még mielőtt hazaér. 4. Nézz a tükörbe

Lehet, hogy a partnered egy figyelmetlen alak, de ahelyett, hogy a hibáira koncentrálnál, kérdezd meg magadtól, hogy te vajon mivel járulsz hozzá a sértődésekből és érzelmi kitörésekből álló ördögi kör fenntartásához. Ennek a belső vizsgálatnak az a lényege, hogy ne veszítsd szem elől a saját felelősséged fontosságát a kapcsolati konfliktusokat illetően. Mert ezek kialakulásáért rendszerint mindkét fél felelős szokott lenni.
Gondolkozz el azon, hogy te magad milyen ember akarsz lenni, nem pedig azon, hogy milyennek kellene lennie a partnerednek. Ha te voltál az, aki megbántotta a másikat, akkor kérj bocsánatot tőle. Vállalj felelősséget önmagadért és törekedj arra, hogy próbálj mindig többet és jobbat adni, mint amit te kapsz. 5. Bízz a kapcsolatotokban és ne add fel!

Egyénként mindannyian "hibásak" vagyunk, de együtt kiegészítjük egymást. Még ha néha "bukdácsol" is a kapcsolat, kötelezd el magad a közös út mellett.
A nehézségek megerősíthetik a kapcsolatot, hozzájárulhatnak az önbizalmunk és az egymás iránti bizalmunk növekedéséhez. Ha együtt vészelünk át egy konfliktust, és együtt is oldjuk meg, akkor együtt is növekszünk általa.
Kategória: Ötlettár| Hozzáadta:: Hodildi(2013-07-31) W
Megtekintések száma: 87 | Helyezés: 0.0/0
Összes hozzászólás: 0
 
Hozzászólásokat csak regisztrált felhasználók írhatnak.
[ Regisztráció | Belépés ]
 
   
Copyright MyCorp © 2017